CarWatch Insight

Smart markedsarbeid er basert på innsikt. La deg overraske av fakta.

Book demo

Markedsinnsikt

Bilbransjen er i stadig endring, og i den forbindelse krever det ny og oppdatert innsikt innen hva som faktisk skjer av nybil kjøp, hvordan ser lojalitetsbildet ut, hva kjennetegner kundegruppen til et bilmerke, og hvor ligger potensialet for å nå eksisterende og nye kunder med bedre markedskommunikasjon?

Med vårt analyseverktøy CarWatch Insight vil du få svarene du trenger og bli mer sikker i dine strategiske avgjørelser.

Figur som illustrerer dataene og stegene i CarWatch Insight.

Innsikt i nybilmarkedet

Nybilmarkedet

Vi har data på alle registrerte nybiler på det norske markedet, samt data fra OFV som gir oss mulighet til å kategorisere kjøretøy innenfor merke, modell, segment, drivlinje og mye mer.
I tillegg følger vi eier av bilen(e) og kan hente mye spennende data på blant annet hvilken grad av lojalitet kunden har til bilmerket den sist kjøpte.

Målgrupper

CarWatch Insight gir deg fakta på hvem nybil kunden faktisk er, og hva som kjennetegner dem innen variabler som geografi og demografi. Vi plasserer kundene i segmenter som er basert på Kantars markedsundersøkelse "Forbruker og Media", kombinert med vårt egenutviklede analyseunivers.

Konkurrenter

Samme dypdykket du gjør dine egne merker eller målgrupper, kan også gjøre på dine konkurrenter! La deg overraske av at du muligens har fått en ny og sterkere konkurrent enn du var klar over fra før. Finn ut hvilke kundegrupper de treffer bedre enn deg, og du har anledning til å forbedre ditt selskap sin strategi, og følge trendene over tid. Klarer du å vinne dem tilbake?
— Carwatch Insight er det perfekte verktøyet for å forstå målgruppene våre bedre i tillegg til at det gjør det lettere å forstå hvor finner våre potensielle kunder. For oss i Volvo har denne innsikten gjort at vi enklere kan diskutere strategiske målsettinger og implementere taktiske actions.
Miriam Gade Nicolaisen
Director Customer Experience, Volvo Car Norway
— Vi i Mercedes-Benz Norge benytter Carwatch Insight for å teste hypoteser,
planlegge markedskampanjer og som bistand til forhandlerne i form av hvilke
geografiske områder som gir størst sannsynlighet for salg. Det er en stor fordel at datagrunnlaget oppdateres kontinuerlig gjennom året og at man kan sammenlikne på tvers av merker, modeller, geografi og tid.
Audun Hermansen
Kommunikasjonsdirektør, Bertel O. Steen
— Opplæring og forvaltning skjer knirkefritt, og det er enkelt å komme i gang.
Kristian Neuberth
Marketing Manager, Bilia Jaguar Land Rover Norway

Lurer du på mer?

Gjør strategiske avgjørelser basert på fakta og innsikt med CarWatch Insight.